page

Cute Cherry

suke ke blog ni ? like kan ea..thank awk ..

they are a part of me :)

7 Mar 2013

keep calm and forget your ex !

at 18:06



ayat kurang ajar ? biasa bro. ;)

haha..ee..rindu kot kat korang..gile punye rindu..

there is the step yang saye nak share kat korang bagaimana saya lupakan ex saya. Tapi tak jugak. Kadang kadang saya busyan diri dan bile aku dok relax,saye akan terigat kan dia. Ala,biasa lah kan. You will forgive but never forget.

the first step,korang boleh mengambil masa yang lama untuk mandi. kalau ada shower dan heater kat rumah lagi bagus.Menangis lah semahunye jika korang nak. Sebab takde sape sape akan tahu dan dengar. Tapi jangan lah menjerit dan meraung. Kang orang cop gila pulak. Lepas puas nangis terus basuh muka. Kalau ada cermin,praktis senyum depan cermin.cakap dalam hati yang aku kuat!.serius saya cakap,lepas mandi korang akan rase selesa. Mata yang semalam lebam takkan nampak dah.

second step is,mengemas rumah ! I know, cleaning is boring and annoying.tapi,lepas kemas mesti korang rasa puas hati. memang lah agak penat. korang boleh kumpul barang barang ex korang dan letak dalam satu kotak. mase ni kalau boleh jangan nak mengada nak nangis. Doa yang awak akan dapat lebih baik dari dia even awak yang lepaskan dia dulu.

third step,call kawan kawan awak sekejap.Kalau orang yang first awak call tak angkat,just call another person.tanya pasal kehidupan mereka dan bagitau tentang awak. Cube ceriakan kawan kawan awak. even awak sedih,tapi deorang faham.saya kalau dengar kawan saya ketawe,saya kan gembira and lupakan masalah sedikit.

fourth,pergi berlari atau berjalan,ini membuatkan endorphins and dopamine (di otak) going crazy. Ia akan memberikan tenaga dan kegembiraan pada diri kerana chemicals in your body are running around!. memberi kesihatan pada diri.

fifth,Jalan atau duduk luar rumah pada waktu malam. berhenti dan tengok bintak yang banyak gila kat atas langit. Berdoa pada allah sebab masih selamat dan hidup sehingga sekarang. Take a breath and feel alive.

sixth,berhenti merengek dan merepek ! pernah dengar ayat 'love life and life will love you back?' atau idea of the power of attraction?.itu betul !. jangan nak cakap ' kenape ,kenape die tinggalkan aku.. nape !!!' then the bad thing will happen. be positif sayang. korang boleh cakap, " Saya akan gembira, saya akan mencapai cita-cita saya, saya akan mencari cinta, saya kelihatan hebat, saya seorang kawan yang hebat" dan sebagainye.ini akan membuatkan korang akan senyum dan rasa diri hebat dan akan cuba hidup semula. bangkit lah sayang :)..ni tak pergi toreh tangan tu semata mata nak tunjuk simpati ? bodoh namanya tu.

seventh,Buat keputusan yang sedar untuk tidak simpan dendam. Kita semua mempunyai orang-orang yang telah kite dendam pada masa lalu. Biarkan mereka pergi. Jika anda rasa seperti anda berhutang orang ini, meminta maaf, jangan terlalu berbangga. Hantar mereka maaf  ikhlas dekat facebook mereka.

percaya pada diri sendiri yang awak akan lupakan dia ! buat apa kejar orang yang tak sayang awak.mula mula putus memang lah dia cakap yang dia takkan cari pengganti. tapi tak sampai sebulan dah ade dah gf baru.jangan bazirkan masa untuk jantan macam ni :) chill. semoga berjaya :)





haziqah berkata terima kasih ♥♥

0 10000 yang berkata:

Post a Comment

.ASSALAMUALAIKUM.
.awak leh tak tinggalkan comment kat bawah ni ?.
SATU pun jadi lah..haha :3

 

♥haziqahtaib♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

copyright by owner haziqah taib