page

Cute Cherry

suke ke blog ni ? like kan ea..thank awk ..

they are a part of me :)

20 Apr 2013

aku tahu ape yang aku pilih

at 00:24
tak kesah lah kan kita nak pilih sapa ?
tak kesah lah kan kita nak percaya kat sapa ?
tak kesah lah kan kita nak update status pasal apa ?

bila update pasal politik sikit, mula lah orang nak comment......
'hey dear, awak bawah umur kay. gi main jauh jauh.'
'kami tak mau mengaku baik, biar Allah yang tentukan. undi PAS sokmo sokmo.'
'haziqah, bukan kami mau memburukkan, tapi ni fakta lah wak. banyak bukti'
'saya nak tegakkan islam.'
*siap print screen status aku tu*

and I macam...... WTFFFFFFF !

sayang sayang sekalian,

Abis yang aku sokong ni bukan Islam ke, abis yang aku sokong ni salah ke..
ohh
aku belum cukup umur nak tau pasal benda benda macam ni ? SERIUSLYYY ?
kira okay aku nak ambil tahu pasal benda benda macam ni.
even memang lah aku tau
dunia politik malaysia ni 50-50
umno 50 pas/pkr/dap 50
semua sama je.
memang lah kerajaan ada kurangnya,
tapi macam yang lelaintu takde kurangnya pulakkan
dari kecik aku dididik supaya hargai apa yang orang dulu telah buat kat kita.
aku rasa macam...
LANTAH AHH. hak aku kot. sape kau nak print screen bagai status aku tu pastu nak mesej aku cakap bende yang aku sokong ni kafir.
bak kata bebudak yang komen status aku.. negara kita demokrasi
suka ati aku lah kan aku nak sokong sape.

jangan nak banyak cakap je.pikir dulu sebelum buat. jangan satu hari nnti malaysia terletak di bawah tapak tangan cina.

kau takde hak nak suruh aku tukar pendirian
kau takde hak nak marah marah aku
kau takde hak nak cakap yang aku sokong ni kafir

bak kata kau..
'kumpulan kami tak PERNAH aibkan orang'

susah nak cakap dengan budak yang terlebih pandai ni.

ni belum cite pasal BERSIHHHH *lahh sangat tu kan*
tu bukan ke orang kamu cakap
alah,yang pergi tu semua orang BN,saje je tu die beli t-shirt bersih

WTF !

serius, kami takde keje nak beli tshirt yang entah ape tah tah tu. dah lah warne tak cantik.ohh pelisss.

ohh nak tanya.. bila kelantan nak laksanakan hukum hudud ? dah setahun bende ni berlalu. tak jadi ke laksanakann ? ? :3

so.
sampai sini je lah.
tak puas hati ? kau pegi main jauh jauh.




haziqah berkata terima kasih ♥♥

3 10000 yang berkata:

azmansubada said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

aku bagitau ko kat sini...dari apa yang ko tulis menunjukkan kebodohan ko mengenai politik di Malaysia nie...jadi tak payah lah ko bersembang pasal politik...

1. hujah ko pasal islam.apa yang ko sokong perjuangkan islam gak...perjuangkan?geli ketiak aku...yng menghina pun yg ko sokong, yang mengutuk pun yg ko sokong...nk tgk ke?http://3.bp.blogspot.com/-kXM4rlGtz1g/UDMFoAmVNPI/AAAAAAAA2RI/xXZ3rPOFKG8/s320/mahathir+hina+hudud.jpg

banyak lagi la...cuma kalau aku post kan, mungkin ko takkan percaya...

2. yg ko sokong bela melayu...yg nie lagi la geli...kalau betullah dia bela melayu, takkan ada melayu yang masuk dalam program Bersamamu...dh, bela sangat kan...yg ko kata bela melayu tu lah yang menjahanamkan melayu....smpi kan raja pun dia nk pijak kepala...celaka punya melayu...http://3.bp.blogspot.com/-jFnoqQeYiQY/T9VETD-SNdI/AAAAAAAADVo/0EFtq-kRJ6A/s1600/hina+raja1.jpg

3. ko suruh org bersyukur..?aku nk cakap kt ko, duit kerajaan yng mak ko guna untuk pegi belajar kat UK dulu, itu duit pembayar cukai negara Malaysia nie, tak kira lah Pas ke, Umno ke...semua ada...jadi jangan ingat tu semua duit melayu UMNO haprak...tolong la, ko kata ko bijak....bezakan la sikit antara parti dengan kerajaan...kalau tk reti nk mentadbir, bagi org lain...

4. cina bakal memerintah malaysia...peh, yg nie lagi kejam punya bodoh punya fakta...mana ko blaja nie...cuba ko tanya mak ko pasal perlembagaan...ko kena belajar balik sejarah dulu2...nk memerintah kena ada berapa majoriti parlimen kt malaysia...tanya dia ye sayang...

5. ko nie menunjukkan yang diri ko nie sangat lah racist...padahal ko kan menyokong 1malaysia...org mcm ko nie patut kena humban guna akta SOSMA, sebb racist...boleh mengundang sejarah 13 mei 1969 nie....OMG, OMG...

6. post dalam fb siap suruh member ko bersyukur dengan kerajaan, sbb buat sekolah ape semua...adoi, sekali lagi aku nk cakap...rezeki ko sapa yang bagi...rezeki mak bapak ko sape yang bagi...UMNO ke ALLAH..?jatuh kapir sesaja je kan, ko nk suruh org bersyukur pada kerajaan sebb bg rezeki...ingat Allah la..

belaja balik la pasal politik nie...tkyah eksen sangat, tk yah buat pandai sangat kalau tk reti apebenda....jangan menunjukkan kebodohan diri ko yg tak seberapa tu...

haziqahtaib said...

@Anonymousso? ada saya kesah. saya takkan pernah kesah.ini yang saya sokong. ia tak jejaskan undi awak kan ? jadi awak teruskan lah dengan sokongan awak tu. saya sokong yang saya sokong je. yang awak nak ceramah saya kat sini tu buat ape ? saya takkan heran lah awak.

Post a Comment

.ASSALAMUALAIKUM.
.awak leh tak tinggalkan comment kat bawah ni ?.
SATU pun jadi lah..haha :3

 

♥haziqahtaib♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

copyright by owner haziqah taib